Badanie: Ulubiony gadżet kibiców FIFA 2014

Badanie: Ulubiony gadżet...
Podczas zbliżających się Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii jednym z najczęściej wykorzystywanych urządzeń na świecie będzie nie pilot od telewizora ale smartfon.

Posłuży on zarówno do śledzenia rozgrywek, jak i dzielenia się tym doświadczeniem ze znajomymi – wynika z analizy przeprowadzonej przez McCann Worldgroup. 

Blisko połowa respondentów na świecie (48%) planuje śledzić Mistrzostwa Świata FIFA za pomocą telefonu komórkowego. Ze wszystkich nośników jedynie telewizja ma szansę przyciągnąć większą uwagę publiczności (63%).

66% osób oczekuje, że przy pomocy telefonów komórkowych podzieli się z innymi swoimi piłkarskimi emocjami na portalach społecznościowych, a 35% przewiduje, że będzie używało komórek równocześnie ze śledzeniem wydarzeń w TV.

45% badanych uważa, że największym beneficjentem wykorzystania mediów społecznościowych będzie Facebook. Na Twitterze treści związane z Mistrzostwami Świata zamierza publikować 25% osób, a wysyłać SMS-y 27%.

Wizja Steva Jobsa z 2003 roku nakreślająca ewolucję między telefonem a smartfonem stała się  rzeczywistością. We współczesnych smartfonach takie funkcje jak zbieranie (informacji, zdjęć, filmów), czytanie, oglądanie, przesyłanie danych, są co najmniej tak samo ważne, jak funkcja rozmowy – mówi Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup.

Reklama mobilna wkracza na murawę

Ponad jedna trzecia posiadaczy smartfonów (37%) twierdzi, że klika w reklamy mobilne każdego dnia. Ta liczba ta wzrasta do 50% wśród osób określających się jako „fanatycy piłki nożnej” lub tych, którzy oglądają piłkę nożną tak często jak tylko mogą, niezależnie od drużyny czy kraju.

Dwie trzecie ludzi na świecie (68%) jest gotowa płacić za video związane z rozgrywkami w telefonach komórkowych. Ten odsetek zwiększa się do 80% wśród kibiców z Wielkiej Brytanii, 78% z Meksyku i 74% z Kolumbii.

Kibice piłki nożnej twierdzą, że reklamy skierowane do nich powinny zawierać zabawę i rozrywkę (33%). Dla 17% badanych jest ważne, by brała w nich udział ich drużyna narodowa. 




Zobacz także:
ME Amsterdam 2016: Fifa mistrzem w biegu na 5000 m Andrzej Woźniak: Neuer zasłużył na Złotą Piłkę FIFA Studia FIFA/CIES już w Polsce Emirates świętowały razem z Mistrzem Świata w Piłce Nożnej 2014 Mario Goetze oraz Nike Magista przypieczętowują pełne sukcesów lato futbolu MŚ 2014: triumf Niemców po dogrywce, Goetze bohaterem!

Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |