Coraz bardziej ekscytujący sezon Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA

Coraz bardziej ekscytujący...
Czapki z logo firmy Goodyear to jedyny niezmienny element na najwyższym stopniu podium w trakcie trzeciej imprezy Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, rozgrywanych w Nogaro we Francji.

Cztery kolejne wyścigi wyłoniły czterech różnych zwycięzców, więc trudno o bardziej wyrównaną walkę. 

Opony Goodyear, w które wyposażone były wszystkie wyścigowe ciężarówki, po raz kolejny potwierdziły, że pod względem przyczepności zawsze są gotowe do maksymalnej rywalizacji.

„Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych 2016 przebiegają znakomicie. Rywalizacja jest bardzo ekscytująca i odbywa się przy gorącym wsparciu publiczności. Od naszych dealerów i gości wyścigów otrzymujemy wartościowe informacje zwrotne” - mówi Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.  

„Wielu operatorów flot z trudem może uwierzyć, że specjalnie przygotowane, wyścigowe opony Goodyear do ciężarówek powstają na tych samych osnowach, co opony do codziennego użytku. Wyścigi pojazdów ciężarowych to demonstracja trwałości naszych produktów i pole do testów nowych technologii, które następnie są wykorzystywane w standardowych oponach ciężarowych z korzyścią dla naszych klientów. Nasze zaangażowanie w tę serię pozwala być bliżej klientów i wyraźnie podkreśla naszą rolę, jako godnego zaufania partnera w branży transportowej” - dodaje Benjamin Willot.

Aktualnym liderem Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych 2016 jest Adam Lacko. 31-letni czeski kierowca znajduje się na prowadzeniu ze 146 punktami i w tym sezonie stawał na podium już 11 razy, zwyciężając w sześciu wyścigach. 42-letni Niemiec Jochen Hahn ma tylko dwa punkty straty do Lacko. W ubiegłorocznych mistrzostwach był trzeci, a w tym sezonie stawał na podium 11 razy, w tym trzy razy na najwyższym jego stopniu. 

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla Mistrzostw Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych Federation Internationale de l’Automobile (FIA). Wszyscy kierowcy ścigają się na specjalnie przygotowanych oponach wyścigowych Goodyear, które są produkowane w Luksemburgu. Te w rozmiarze 315/70R22.5 powstały w oparciu o 12 lat badań i rozwoju, i produkowane są na bazie najnowszej generacji osnów marki Goodyear z bieżnikiem o specjalnej konstrukcji. Mieszanka bieżnika jest przystosowana do wymagań wyścigu i zapewnia optymalną przyczepność zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. 

Obecność amerykańskiego producenta jest widoczna w tej europejskiej serii gołym okiem, ponieważ organizuje on liczne, dodatkowe aktywności pod niebiesko-żółtymi flagami marki. Na zapleczu wyścigu, ciężarówki obsługi logistycznej Truck Racing Organization (TRO) są magazynem opon dla pojazdów startujących w wyścigach. Dodatkowo, montażem i serwisem ogumienia zajmuje się ekipa ekspertów TRO. Współpracują oni z sędziami FIA, by upewnić się, że opony są dobierane losowo, a ich liczba jest ściśle kontrolowana z wykorzystaniem technologii chipów RFID wbudowanych w każdą oponę. 

Pozostałe wyścigi Mistrzostw Europy FIA 2016 w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych:

2 - 3 lipca - Nürburgring - Niemcy
27 - 28 sierpnia - Hungaroring - Węgry
3 - 4 września - Most - Czechy 
17 - 18 września - Zolder - Belgia
1 - 2 października - Jarama - Hiszpania
8 - 9 października - Le Mans - Francja











Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |