Czy Toyota Auris to auto rajdowe?

Samochody Toyoty słyną z trwałości i niezawodności, ale czy seryjny Auris, który wygląda na auto dość delikatne, jest w stanie podołać trudom rajdowej jazdy?

Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, amerykańskie Centrum Techniczne Toyoty (TTC) w Ann Arbor w stanie Michigan przygotowało seryjnego Aurisa (model ten sprzedawany jest w USA jako Corolla iM) do startu w Rally America, wprowadzając jedynie minimalne modyfikacje.

Samochód wystartował w regionalnym rajdzie przez Puszcze Ojibwe w stanie Minnesota. Trasa przebiegała przez tereny będące raczej domeną samochodów terenowych z napędem na cztery koła.

Ku powszechnemu zaskoczeniu, Auris, którego prowadzili inżynierowie TTC, Colin Ravenscroft i Kyle Steinkamp, nie tylko dojechał do mety, ale wywalczył miejsce na podium, zajmując trzecie miejsce w swojej klasie.

Przed startem w Minnesocie zespół Toyoty wystartował fabrycznym Aurisem bez żadnych modyfikacji w rajdzie STPR (Susquehannock Performance Rally), aby przetestować konstrukcję. Jedynym problemem na trasie okazał się niski prześwit, narażający na uszkodzenie układ wydechowy i inne podzespoły pod spodem auta. Dlatego przygotowując samochód do decydującej imprezy, podniesiono nieco zawieszenie, wykorzystując standardowe części z innych modeli Toyoty, a także zainstalowano osłony newralgicznych elementów. Rozwiązanie sprawdziło się znakomicie.

Rajd przez Puszcze Ojibwe był dla Toyoty imprezą szczególnie udaną - jadący rajdową Toyotą RAV4 Ryan Millen zajął pierwsze miejsce nie tylko w klasie 2WD, ale i w klasyfikacji generalnej, pokonując kierowców mocniejszych, bardziej zmodyfikowanych samochodów.

W październiku Ravenscroft i Steinkamp wystartują Aurisem w rajdzie LSPR (Lake Superior Performance Rally) w stanie Michigan.







Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |