Lexus RC F zwycięża w Super GT

Lexus RC F zwycięża w...
Podczas rozgrywanej w miniony weekend na japońskim torze Motegi ósmej rundy wyścigów Super GT, Lexusy RC F we wspaniały sposób zademonstrowały swoje możliwości, zajmując pierwsze i drugie miejsce.

Sportowe wydarzenie na torze Motegi miało wyjątkowy charakter, bo w jego ramach rozegrano nie jedną a dwie rundy Super GT - trzecią, która według harmonogramu miała się odbyć w maju, jednak została wówczas odwołana ze względu na trzęsienie ziemi, oraz ósmą.

Jadący Lexusem RC F z numerem 39 były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen oraz Kohei Hirate (Team SARD) przystąpili do wyścigów z czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej mistrzostw GT500 ze stratą 11 punktów do lidera. Drugie miejsce w sobotnim wyścigu 3. rundy dało im awans w tabeli przed 8. rundą i zdopingowało do walki w kolejnym wyścigu. W niedzielę Kovalainen i Hirate stanęli na wysokości zadania i po spektakularnej walce dojechali na metę jako pierwsi. Drugie miejsce zajął Lexus RC F numer 6 z załogą w składzie Andrea Caldarelli i Kazuya Oshima.

Zwycięstwo to dało załodze SARD podwójne mistrzostwo sezonu 2016 - w kategorii kierowców i załóg.

To kolejny ze świetnych startów Lexusów RC F w zawodach Super GT. W uznawanym za najbardziej wymagający w serii Super GT wyścigu Suzuka 1000 km, którego trasa jest ponad trzykrotnie dłuższa od dystansów większości innych wyścigów, zespoły jadące Lexusami RC F zdominowały czołówkę wyników, zajmując pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, w tym pierwsze i drugie na podium.

Lexus RC F to sportowe coupe, wyposażone w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy - najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa, która przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia - w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa przekładnia automatyczna z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Dzięki dwóm sterowanym elektrycznie sprzęgłom wielotarczowym, TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.

Pełnię możliwości RC F można było w tym roku zobaczyć na zorganizowanej na Torze Poznań imprezie Lexus Driving Emotions 2016, podczas której takimi autami ścigali się Klaudia Podkalicka, reprezentantka Polski w rajdach cross country i Ben Collins, swego czasu testujący auta jako Stig w programie Top Gear.

- „Wyścigi RC F z Benem Collinsem były niesamowitą przygodą i wyzwaniem. Jestem pod dużym wrażeniem, zwłaszcza że niektóre z wyścigów z Benem udało mi się wygrać” - powiedziała Klaudia Podkalicka - „Lexus RC F przypadł mi do gustu. Lubię takie zwinne coupe z myszkującym tyłem i agresywnym charakterem. To samochód z pazurem, który sprawia, że jazda jest bardziej pikantna”.














Zobacz także:
Lexus RC F GT3 rozpoczyna sezon wyścigowy Lexus RC F GT3 2017 zadebiutuje na Nurburgring Lexus RC F zdominował wyścig Super GT na torze Suzuka Lexus LC GT500 zastąpi RC F w wyścigach Super GT Lexus LC 500 wystartuje w wyścigach Super GT?

Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |