Mocna ekipa Dunlop z polskimi zawodnikami powalczy o zwycięstwo w Moto na Le Mans

Mocna ekipa Dunlop z...
Już w najbliższy weekend - 21 i 22 kwietnia fanów sportów motorowych czekają nie lada emocje. Na torze Le Mans Bugatti odbędzie się druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2017/18 FIM (EWC).

Pierwszy wyścig zaliczany do tej serii mistrzostw, który odbył się na torze Bol d’Or we wrześniu 2017 roku, wygrał team GMT94 Yamaha, a Honda Endurance Racing zajął trzecie miejsce. Tym razem na oponach brytyjskiej marki pojedzie trzydzieści zespołów, w tym ekipy partnerskie – Suzuki Endurance Racing Team, GMT94 Yamaha i Honda Endurance Racing. Nie zabraknie też polskiego akcentu, bowiem w barwach Dunlopa pojadą motocykliści Wójcik Racing Team, którzy spisywali się bardzo dobrze podczas oficjalnych testów przed legendarnym wyścigiem.

Najbliższa runda zawodów Moto to okazja do kolejnych zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu dla zespołu GMT94, a nawet podwójnego zwycięstwa Dunlop, jeżeli zdobywcą flagi okaże się jeden z zespołów jeżdżących na oponach marki. Ponadto, po zajęciu pierwszego miejsca w ostatnim wyścigu, NRT48 będzie walczyć o kolejne zwycięstwo w Pucharze Zespołów Niezależnych Dunlop, a Tati Team Beaujolais Racing ma nadzieję na wzmocnienie przewagi w Pucharze Długodystansowym po przekonywującym zwycięstwie w pierwszej rundzie. 

Polacy przed szansą na historyczny sukces na torze Le Mans

Po obiecujących testach na torze Le Mans apetyt na podium mają też zawodnicy Wójcik Racing Team. Bracia Paweł i Marek Szkopek, Paweł Górka oraz Daniel Bukowski podejmą wyzwanie rywalizacji w najtrudniejszym wyścigu motocyklowym na świecie. Mieszanka ich talentu oraz determinacji może pozytywnie zaskoczyć i być może w najbliższy weekend polscy fani będą mieć kolejny powód do dumy i świętowania. 

Precyzja w pit-stopie 

W wyścigach długodystansowych liczy się przede wszystkim skrócenie czasów postojów. Zawody rozgrywane na torze Bol D’Or GMT94 Yamaha ukończył z imponującą przewagą dziewięciu okrążeń nad pozostałymi konkurentami, spędzając w boksach tylko 27:07 minut podczas zaledwie 27 postojów. Dla porównania najbliższy konkurent zaliczył 28 postojów w czasie 33 minut. 

Dunlop projektuje opony z myślą o optymalizacji trwałości i osiągów, a inżynierowie marki wspierają wyścigowe zespoły w wyborze strategii. Więcej informacji o pit stopie można znaleźć w materiale wideo pod linkiem https://youtu.be/3whjeGf9Iqk, zrealizowanym przez Kanał Eurosport, partnera EWC.

Statystyki pit-stopów - 24-godzinny wyścig Moto Le Mans 2017 

• 25 - najmniejsza liczba postojów wśród pierwszej dziesiątki zespołów kończących 24-godzinny wyścig;
• 1233 - łączna liczba postojów; 
• 41:715 - najmniej czasu na postojach w pierwszej dziesiątce (Suzuki Endurance Racing Team – 27 postojów);
• 41:742 - czas na postojach wśród zwycięzców w klasie Superstock (Tati Team Beaujolais – 25 postojów).

Puchar Zespołów Niezależnych Dunlop 

Dwadzieścia pięć zespołów startujących w Pucharze Zespołów Niezależnych zawalczy o nagrody pieniężne. Pierwszych piętnaście zarejestrowanych zespołów, które wystartują w 24-godzinnym wyścigu Moto, otrzyma nagrody w wysokości od 700 € do 5,000 €. Łączna pula nagród w imprezie wynosi 30,000 €.

Opony Dunlop w 24-godzinnym wyścigu Moto 

Zespoły partnerskie: dwie opony do wyboru na przód i pięć na tył.

Zespoły prywatne: 2 mieszanki opony przedniej 120/70 R 17 KR106 (średnio/twarda i twarda) oraz cztery mieszanki opony tylnej 205/60 R 17 KR108 (miękka, średnia, średnio/twarda i twarda).

Zespoły EWC prawdopodobnie zdecydują się na dwukrotne przebiegi opony przedniej i pojedyncze tylnej.

Zespoły klasy Superstock, w której zmiana koła trwa dłużej, zwykle decydują się na czterokrotne przebiegi przedniej opony i dwukrotne tylnej.

24-godzinny wyścig na torze Le Mans rozpoczyna się w sobotę 21 kwietnia o  godz. 15.00. 

Pełna lista zespołów jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.











Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |