Pirelli podaje dobór mieszanek i obowiązkowe zestawy na GP Australii i Chin w sezonie 2017

Pirelli podaje dobór...
Tuż po zakończeniu mistrzostw świata 2016 firma Pirelli myśli już o nadchodzącym sezonie w Formule 1.

Wybór opon na wyścigi rozgrywane poza Europą musi być dokonany z wyprzedzeniem 15 tygodni, a przed europejskimi rundami ten okres wynosi dziewięć tygodni, zatem Pirelli nominuje poniższe trzy mieszanki na pierwszą i drugą rundę sezonu 2017 w Formule 1.

GRAND PRIX AUSTRALII*, rozgrywana w dniach 24-26 marca na torze Albert Park w Melbourne:

miękka P Zero „żółta”
supermiękka P Zero „czerwona”
ultramiękka P Zero „fioletowa”

Pirelli wyznacza następujące opony, które muszą być wykorzystane (jeden zestaw z poniższych) podczas wyścigu:

jeden zestaw miękkich P Zero „żółtych”
jeden zestaw supermiękkich P Zero „czerwonych”

Opony wyznaczone na segment Q3 w kwalifikacjach:
jeden zestaw ultramiękkich P Zero „fioletowych”

GRAND PRIX CHIN*, rozgrywana w dniach 7-9 kwietnia na torze w Szanghaju:

pośrednia P Zero „biała”
miękka P Zero „żółta”
supermiękka P Zero „czerwona”

Pirelli wyznacza następujące opony, które muszą być wykorzystane (jeden zestaw z poniższych) podczas wyścigu:

jeden zestaw pośrednich P Zero „białych”
jeden zestaw miękkich P Zero „żółtych”

Opony wyznaczone na segment Q3 w kwalifikacjach:

jeden zestaw supermiękkich P Zero „czerwonych”

W myśl przepisów każdy kierowca musi na sesję Q3 zachować jeden komplet z najbardziej miękkiej mieszanki spośród trzech nominowanych. Ci kierowcy, którzy zakwalifikują się w czołowej dziesiątce, muszą zwrócić ten komplet po zakończeniu czasówki, a pozostali zachowują go na wyścig.

Zespoły mogą dowolnie wybrać pozostałe 10 zestawów spośród wymienionych trzech rodzajów, łącznie na każdy samochód przypada 13 kompletów na weekend.

NOWE OPONY NA SEZON 2017

Gama opon została całkowicie zmieniona: wprowadzono nowe wymiary (305/670-13 z przodu, 405/670-13 z tyłu), profile, konstrukcję oraz mieszanki.
Przede wszystkim w przypadku mieszanek wykorzystano zupełnie nowe materiały oraz kompletnie świeżą filozofię projektu.
Po bardzo pozytywnym programie testowym z oponami w nowych wymiarach firma Pirelli postanowiła dodatkowo homologować rezerwową mieszankę obok pięciu nowych podstawowych mieszanek. Te dodatkowe mieszanki stworzono z zastosowaniem bardziej tradycyjnych kryteriów niż w przypadku nowych podstawowych mieszanek.
Na pierwszą fazę mistrzostw wybrano wyłącznie podstawowe mieszanki nowej generacji.
Mieszanki rezerwowe mogą się pojawić w późniejszej fazie nadchodzącego sezonu, w odpowiedzi na jakiekolwiek szczególne zapotrzebowanie po faktycznym sprawdzeniu poziomu osiągów samochodów w specyfikacji 2017.

* Dobór opon na wyścigi rozgrywane poza Europą musi być dokonany 15 tygodni przed weekendem Grand Prix, a w przypadku rund rozgrywanych w Europie czas decyzji mija dziewięć tygodni przed zawodami.




Zobacz także:
Nowy bolid Ferrari zaprezentowany! Palmer: Możliwe jest powtórzenie sukcesu Brawna Bottas: Presja Mercedesa mi nie przeszkadza Brawn chce pomóc małym zespołom Rosberg: Stawka się przetasuje Hamilton: Dzieciaki niczego się nie boją

Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |