Toyota GT86 CS-R3 wystartuje w Rajdzie Barum

Toyota GT86 CS-R3...
Trzykrotny mistrz Europy Luca Rossetti kończy przygotowania do udziału w słynnym czeskim Rajdzie Barum, w którym wystartuje nową Toyotą GT86 CS-R3. Rajd, rozgrywany na szosach w okolicach miasta Zlín, rozpocznie się w piątek i potrwa do niedzieli.

Włoski kierowca w poniedziałek wieczorem przybył wraz z zespołem Toyota Motorsport do miejscowości Hustopečí na Morawach, gdzie we wtorek na zamkniętych drogach zapoznawał się ze specjalnie przygotowanym samochodem.

- „Auto daje mi mnóstwo radości z jazdy. Ma tylny napęd, więc pozwala kierowcy wykazać się na zakrętach” - mówi Luca Rossetti - „Jest również naprawdę szybkie i dobrze przygotowane do startu. Cieszę się, że pojadę nim w rajdzie”.

Trzykrotny rajdowy mistrz Europy wcześniej dwa razy brał udział w Rajdzie Barum, choć bez  wielkich sukcesów. W roku 2008 był siódmy w klasyfikacji generalnej, a rok później dziesiąty. W tym roku oczekiwania są duże. - „Nie lubię mówić o zamiarach, bo wiele rzeczy może się zdarzyć. Jednak okolice Zlína już znam i liczę na dobry wynik w swojej kategorii. Myślę, że z Toyotą to się może udać” - mówi Luca Rossetti.

- „We wtorek Luca po raz pierwszy wsiadł do nowego samochodu. W trakcie prób ustawiliśmy i dostroiliśmy wszystko tak, by czuł się w nim dobrze, a samochód reagował tak, jak oczekuje tego kierowca” - mówi Jack de Keijzer, główny koordynator zespołu Toyota Motorsport - „Luca to bardzo doświadczony zawodnik, więc jego rady przy dostrajaniu auta były dla nas bardzo przydatne; wykorzystamy je w następnych rajdach” - dodaje Keijzer.

Luca Rossetti startuje Toyotą GT86 CS-R3 w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Toyotę GT86 CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu bokser. Dla spełnienia wymagań przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Za przeniesienie mocy odpowiada przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też  wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Impreza jest początku jedną z rund rajdowych mistrzostw Czech (dawniej Czechosłowacji), od 1983 roku stanowi eliminację mistrzostw Europy, a od 2007 roku - również cyklu Intercontinental Rally Challenge.

Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 - Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.












Zobacz także:
Udany debiut Toyoty GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy GK Forge Rally Team wygrywa Grupę N w Rajdzie Barum - życiowy wynik Szejów GK​ Forge Rally Team na mecie Rajdu Barum Subaru Poland Rally Team na mecie Rajdu Barum Bracia Szejowie z problemami w pierwszym dniu Rajdu Barum

Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |