Udany debiut Toyoty GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy

Udany debiut Toyoty GT86...
Startujący nową Toyotą GT86 CS-R3 Luca Rossetti zajął drugie miejsce w kategorii ERC3 i trzecie wśród samochodów tylnonapędowych podczas Rajdu Barum, jednej z najważniejszych motoryzacyjnych imprez sportowych minionego weekendu.

Start w Czechach był debiutem GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy, więc druga pozycja jest znakomitym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.

Luca Rosetti, któremu jako pilotka towarzyszyła Eleanora Mori, wystartował ostrożnie, wciąż przyzwyczajając się do charakterystyk auta. Po sześciu etapach był piąty, ale na ósmym i dziewiątym etapie uzyskał najlepsze czasy, udowadniając wysoki potencjał samochodu i załogi.

Decydująca walka o miejsce na podium rozegrała się w niedzielę. Rosetti utrzymywał drugą pozycję w tabeli i walczył o zwycięstwo. Na etapach 13. i 14. był najszybszy, o kolejności zdecydował niezwykle emocjonujący etap finałowy. Ostatecznie Toyota GT86 CS-R3 uplasowała się na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 17,8 sekundy do Chrisa Ingrama w Oplu Adam i o 5,5 sekundy przed trzecim w tabeli Łukaszem Pieniążkiem również w Oplu.

- „To była bardzo ostra walka o każdą sekundę. Luca jechał bardzo dobrze, z etapu na etap coraz szybciej, w miarę jak coraz lepiej poznawał samochód. Zarówno Luca i Eleanora, jak i cały zespół sprawili się znakomicie, mimo ciężkich warunków z temperaturami niezmiennie powyżej 35°C” - skomentował Nico Ehlert, Główny Inżynier w Toyota Motorsports GmbH - „Jesteśmy dumni z miejsca na podium, zwłaszcza, że mieliśmy naprawdę świetnych konkurentów”.

Tylnonapędowa Toyota GT86 CS-R3 startowała w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Samochód napędza dwulitrowy, wolnossący benzynowy bokser. Ze względu na wymagania przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, ale jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Z silnikiem współpracuje sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też  wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Impreza jest początku jedną z rund rajdowych mistrzostw Czech (dawniej Czechosłowacji), od 1983 roku stanowi eliminację mistrzostw Europy, a od 2007 roku - również cyklu Intercontinental Rally Challenge.

Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 - Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.


fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH

fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH

fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH

fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH

fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH

fot. Toyota Motorsport GmbH
fot. Toyota Motorsport GmbH



Zobacz także:
GK Forge Rally Team wygrywa Grupę N w Rajdzie Barum - życiowy wynik Szejów Toyota GT86 CS-R3 wystartuje w Rajdzie Barum GK​ Forge Rally Team na mecie Rajdu Barum Subaru Poland Rally Team na mecie Rajdu Barum Bracia Szejowie z problemami w pierwszym dniu Rajdu Barum

Wasze komentarze
Skomentuj
Dodaj komentarz


O nas | Redakcja | Praca | Partnerzy | Reklama | Kanały RSS |